JLT Mobile Computers delar med sig av tips och ”best practices” för att välja rätt ruggad dator för optimal produktivitet

Vägledande guide nummer 2 från ledande leverantör av stryktåliga, mobila datorer och IT-lösningar för utmanande miljöer betonar vikten av att se bortom produktspecifikationer och priser vid upphandling av ruggade enheter

Växjö, Sverige, 25 augusti 2020 * * * Efter 25 år i branschen delar JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, med sig av sin expertis i en serie vägledande guider somtagits fram för att hjälpa nya och befintliga kunder att fatta rätt strategiska beslutgällande användning av teknologi för att optimera sina verksamheter. Den andra guiden i serien täcker de många aspekterna kring val och inköp av rätt ruggade datorer. Den ärtillgänglig för gratis nedladdning här.

Jämfört med inköp av kontors- eller företagsdatorer är valet av stryktålig datorutrustning för mobila team i tuffa industriella miljöer mer komplext, med många andra överväganden än enbart produktspecifikationer och inköpspris. Alla verksamheter är olika och har olika krav. Och olika typer av teknik kan fungera eller inte fungera tillsammans. Rätt lösning ökar produktiviteten och motiverar medarbetarna. Motsatsen kan leda till kostsamma konsekvenser.

Fem saker att tänka på när du ska köpa in dina nästa, ruggade datorer
Illustration tillgänglig via: monika@prismapr.com

”Att hitta exakt rätt datorer och system för dina mobila medarbetare, till fots eller i fordon, är en komplicerat uppgift”, säger Per Holmberg, VD för JLT Mobile Computers Group. ”De kan behöva något som är litet och bärbart, eller monterat i en lastbil eller på en gaffeltruck. Det kan regna, temperaturen kan vara extrem, solljus kan vara en faktor, hur länge batteriet räcker eller hur bra den trådlösa uppkopplingen fungerar. Du kan inte köpa ruggad utrustning enbart utifrån produktspecifikationen, det handlar om mycket mer än bara själva datorn. Medarbetarna måste känna sig bekväma med lösningen, allt måste fungera tillsammans och matchas med verksamheten. På JLT har vi varit i den här branschen i årtionden. Vi vet hur det fungerar och vi vet vad som är viktigt. I den här guiden delar vi med oss av vad vi har lärt oss om att hitta rätt verktyg för jobbet tillsammans med våra kunder.”

Under titeln ”Hur du väljer och köper rätt ruggade datorer för ditt företag”, behandlar den andra i JLT:s serie av gratisguider allt som är viktigt när det handlar om att uppfylla datorbehoven för mobila team med exakt rätt system och utrustning. Det inkluderar att balansera önskelistor med tekniska och operativa realiteter, bestämma rätt typ av formfaktor och teknologi, underlätta testning och säkerställa en god acceptans från medarbetarna samt att skydda din investering och beräkna de totala ägandekostnaderna.

Guiden leder dig igenom de viktigaste punkterna och frågorna en efter en: hur du väljer rätt typ av mobil datorutrustning och för- och nackdelar med varje typ, samt hur du kan matcha din utrustning till din arbetsmiljö så att du bara betalar för den kvalitet och stryktålighet du faktiskt behöver.

Du lär dig också mer om viktiga aspekter som display- och touchteknik, samt hur du bedömer rätt storlek och vikt, så att utrustningen känns ”rätt”. Guiden hjälper dig även att analysera dina effektbehov. Till skillnad från stationära datorer, kräver mobila datorer att du balanserar faktorer som vikt, kostnad, storlek, livscykel och teknologi. Rätt typ av mobil anslutning är en annan viktig fråga, eftersom miljön är mycket mer komplex än på ett kontor. Du får dessutom hjälp med att bestämma dina faktiska prestandabehov vad gäller databearbetning, så att du varken får för lite eller för mycket. Slutligen visar guiden dig vikten av rätt tillbehör och kringutrustning för att skapa ett framgångsrikt mobilt system.

För att ladda hem den kostnadsfria guiden och börja lära dig vad du ska leta efter och vad du ska undvika när du köper dina nästa ruggade enheter, gå till https://jltmobile.com/guide-how-to-buy-rugged/?utm_campaign=rugged_device_guide_pr .

Förfrågningar

JLT Mobile Computers Group
Per Holmberg, VD
per.holmberg@jltmobile.com
jltmobile.com

PRismaPR
Monika Cunnington
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.