Nya operativsystemet Windows 10 kompatibelt med JLT Mobile Computers samtliga datorer

Nytt operativsystem gör användande av stryktåliga datorer mer tillgängligt och pålitligt

Växjö, 5 augusti 2015 * * * JLT Mobile Computers, svensk utvecklare och tillverkare av stryktåliga datorer för krävande miljöer, annonserade idag att samtliga JLT:s datorer är kompatibla med Windows 10, det senaste operativsystemet från Microsoft. En uppdatering till Windows 10 på JLT:s datorer ger användarna utökad säkerhet och tillgång till nya funktioner för ökad produktivitet med bibehållen tillförlitlighet och prestationsförmåga.

De stryktåliga datorerna från JLT är erkända globalt för att vara de mest tillförlitliga och högpresterande fordonsmonterade datorerna på marknaden. De är utvecklade för att klara kraven i särskilt tuffa miljöer och lämpar sig väl inom transport-, logistik-, gruv-, automations- och skogsindustrin. Med stöd för det nya operativsystemet Windows 10 samt den senaste uppdateringen av radiofunktionerna för hela sortimentet av stryktåliga datorer (aviserat 30 mars) tar JLT täten i att göra datoranvändande i utsatta miljöer mer tillgängligt och pålitligt för alla mobila användare.

I nya Windows 10 kombineras fördelarna från Windows 7 och Windows 8 med en rad nya egenskaper vilket gör Microsofts senaste operativsystem klart överlägset sina föregångare. Det är snabbare, har bättre inbyggda säkerhetsfunktioner och det har blivit enklare att navigera mellan uppgifter.

”Genom att ha levererat högkvalitativa produkter i över två decennier har JLT tagit en ledande position inom det övre segmentet på marknaden för stryktåliga datorer där prestationsförmåga och pålitlighet är avgörande kriterier vid val av dator”, säger Per Holmberg, VD på JLT. ”Med möjligheten att använda Windows 10 på våra datorer förstärks vår position och vi kan bättre möta de hårda kraven från kunderna inom logstik-, gruv-, skogs-, jordbruks- och hamnindustrin.”

Det nya operativsystemet Windows 10 har testats på samtliga av JLT:s stryktåliga datorer. Den senaste programvaran finns tillgänglig kostnadsfritt för användare av Windows 7 PRO via Microsoft. Windows 10 kommer inom kort även att tillhandahållas direkt av JLT.