JLT Mobile Computers utökar sitt erbjudande med ultrakompakt fordonsmonterad dator för logistikapplikationer

Den nya ruggade JLT1014P-datorn med 10-tumsskärm erbjuder en kostnadseffektiv lösning för lager och andra logistikapplikationer där utrymmet är begränsat, men där tillförlitlighet och drifttid är av yttersta vikt

Växjö, Sverige, 9:e mars, 2020   * * * JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, meddelar att man lanserar ett nytillskott till sin serie av fordonsmonterade datorer för logistikapplikationer. Den nya JLT1014P erbjuder kunder inom lagerhållning, transport och andra krävande applikationsmiljöer en kostnadseffektiv ruggad, fastmonterad dator som är perfekt för installation i små gaffeltruckar, på vagnar eller andra fordon där utrymmet är begränsat.

”I åratal har vår 12-tums JLT1214P-dator varit en av logistikbranschens mest betrodda och pålitliga arbetshästar”, säger Per Holmberg, VD för JLT Mobile Computers Group. ”Med den nya 10-tums JLT1014P-datorn får våra kunder samma problemfria drift med liknande funktioner, funktionalitet och prestanda, men i mindre storlek – perfekt för installation på trånga platser.”

Med det minsta formatet i sin klass är den smidiga, fastmonterade JLT1014P-datorn det perfekta valet när utrymmet i förarhytten är begränsat. Den stör inte sikten eller hamnar i vägen, vilket förbättrar drift, säkerhet och produktivitet.

Den utrymmesbesparande JLT1014P-datorn har en praktiskt taget okrossbar 10,4-tums XGA-skärm med JLT PowerTouch™-teknik som är utformad för att tåla de tuffaste miljöer. Kunder kan välja mellan två olika ljusstyrkor på skärmen, standard (400NIT) eller extra stark som ger full läsbarhet även i direkt solljus (800NIT). Enheten är IP65-klassad, det vill säga dammtät och mycket motståndskraftig mot vatten, och kan användas i såväl extremt kalla som varma temperaturer. Dessutom erbjuder den strömförsörjning med brett inspänningsområde (9-36 VDC) och har ett internt batteri för skonsam avstängning i händelse av ett oväntat strömavbrott i fordonet.

Baserad på samma, strömeffektiva, fyrkärniga Intel© E3845-processor som i den större JLT1214P-datorn, är den nya JLT1014P-modellen optimerad för Windows 10 LTSC och levereras med integrerade högkänsliga PIFA-antenner för tillförlitlig Wi-Fi- och Bluetooth-kommunikation i utmanande miljöer. GPS/GLONASS/BeiDou och 4G LTE mobilt bredband finns som tillval och säkerställer anslutning och positionering över stora områden.

Trots sin kompakta storlek och profil, erbjuder JLT1014P-datorn en komplett uppsättning integrerade in- och utgångar, inklusive fyra USB-portar, ett Gigabit LAN-uttag, externa SMA-antennanslutningar samt en äldre typ av serieport – samtliga vinklade nedåt för enkel, effektiv användning i alla typer av fordon. Det slitstarka solida aluminiumhöljet levereras med alla nödvändiga monteringshål för standardfästen och hållare.

I likhet med den befintliga 12-tums JLT1214P-datorn, designades den nya JLT1014P-modellen från grunden för att klara utmaningarna i logistikapplikationer där produktivitet och kundnöjdhet är beroende av maximal drifttid och problemfri drift i de tuffaste miljöerna. Den mindre storleken och lägre vikten gör att den även passar i fordon med mindre hytter, på vagnar eller i andra fordon som används i lagerbyggnader, på tillverkningsgolv eller i andra situationer där utrymmet är begränsat.