JLT Mobile Computers presenterar nästa generationens fordonsmonterade dator under TOC Europe

Nya JLT6012™ är en stryktålig dator med kompakt design som optimerar drifttid, ökar säkerheten samt bidrar till förbättrad effektivitet i hamnar och containerterminaler

Växjö, Sverige, 13e juni, 2019   * * *   JLT Mobile Computers, utvecklare och tillverkare av stryktåliga datorer för krävande miljöer, visar den revolutionerande JLT6012™-datorn under TOC Europe – ett globalt evenemang för aktörer inom logistikkedjan för hamnar som pågår den 18-20 juni 2019 i Rotterdam. JLT6012-datorn är väl lämpad för de höga kraven som ställs på tillförlitlighet och säkerhet inom hamnindustrin och kan kundanpassas efter specifika krav från fraktbolag, transportörer, myndigheter, terminaloperatörer och övriga aktörer inom hamnlogistikkedjan.

Med sin kompakta design passar JLT6012-datorn i mycket trånga utrymmen och tack vare en integrerad isolerad strömförsörjning med ett brett inspänningsområde på 9–72 VDC kan den installeras i de allra flesta typer av fordon utan extrautrustning eller adapters. Vidare finns valmöjlighet mellan moderna operativsystem såsom Windows, Android eller Linux. JLT6012 har en mycket användarvänlig kapacitiv pekskärm med JLT PowerTouch™-teknologi som gör att den kan användas med eller utan handskar och har dessutom auto dimming-funktion vilket gör datorn särskilt väl lämpad för användning i hamnmiljöer. JLT6012 står emot både stötar och vibrationer och klarar temperaturer från -30°C till +55°C och kan därmed användas i mycket tuffa miljöer.

JLT6012 är mycket enkel att underhålla då slitageutsatta komponenter såsom batteri och lagringsmedia enkelt kan bytas direkt på plats och datorns mjukvara och inbyggda program kan uppdateras på distans. Datorn är dessutom utrustad med teknologi som gör att användaren på ett snabbt och säkert sätt kan logga in på enheten med RFID-taggar. JLT6012 är fukttålig enligt IP65-standard och har en fläktlös design vilket gör datorn mycket tillförlitlig och antalet driftsstopp minimeras. Vidare har JLT6012 bland annat en programmerbar I/O-port, lättåtkomliga funktionsknappar som även de är programmerbara, NFC-teknologi, snabbt Wi-Fi samt avancerad sensorteknologi som möjliggör utveckling av lösningar för effektivare arbetsflöden.

”Ett ökande antal kunder inom hamnsegmentet använder stryktåliga datorer från JLT,” säger Per Holmberg, VD, JLT Mobile Computers. ”Med JLT6012-datorn skapar vi nästa generations mobila datorplattform för maximal drifttid, ökad säkerhet och erbjuder våra kunder en framtidssäkrad investering.”

JLT6012 används redan i flera hamnar, bland annat som en del i självbetjäningsterminaler i automatiska passersystem för transporter in och ut ur hamnen. JLT6012 är början på en ny era inom branschen för stryktåliga datorer. Den levererar inte bara enastående produktivitet och bättre användarvänlighet idag, den utgör samtidigt en plattform för framtidens moderna IT‑lösningar bestående av hårdvara, mjukvara och kringtjänster.

För att läsa mer om JLT Mobile Computers och dess produkter och tjänster, besök jltmobile.com eller boka ett möte under TOC i Rotterdam, monter D74, via https://jltmobile.com/sv/toc-europe-2019.